torsdag 21 januari 2010

FÄSTING!!!

Jag hittade en fästing på Elin, den satt fast i hennes nacke. Jag kände nåt där igår när vi kom hem från stranden och trodde det var en liten sten eller sand, tänkte inte alls på fästing eftersom jag inte trodde de fanns här!!??? Tydligen finns de även här, farmor & farfar hade aldrig sett nån här...

Det var en sån pyttepytte liten som vi brukar ha hemma och det såg ut som den hade suttit där ett tag för det var rött och fästingen var lite större... Usch usch!

Cambell skulle höra med en doktor på sjukhuset som brukar kunna sånt, får se om man brukar bli sjuk av de här som man kan bli hemma...

För övrigt så har tjejerna fullt med plåster på benen. Maja har kliat sönder så många myggbett och sprungit och ramlat överallt.
Elin har inte gått på två dagar (!!!!!) för hon skar sig under foten på några snäckor på stranden och på det andra benet så skar hon sig på tejphållaren, inte kan hon gå när hon har plåster på... haha!

Vi är hemma och fixar idag, imorrn är farmors 60-års fest. Vi håller på att flytta om möbler så att 50-60 pers får plats...

Kram C

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Caroline!

Nu är jag tillbaka i vardagen igen efter min lilla resa utomlands! Kämpat med tidsomställningen hela veckan.
Biggan tippsade mig om din blogg så jag kastade mig in och läste allt med ett stort leende på läpparna :). Ni verkar har det riktigt bra och varje dag verkar vara ett litet äventyr. Hälsa hela familjen och ha en riktigt rolig 60-års fest! Saknar dig!
Kramar från Camilla