fredag 13 januari 2012

Torsdagens - Waiwera Hotpools

Igår så åkte vi söderut, mot Waiwera Hotpools som ligger lite norr om Auckland. Tog lite över 2 timmar att köra, jättebra ställe. Finns pooler i alla möjliga temperaturer, alla är naturliga varma källor som finns härnere. Vi trivdes bäst i den 32 och 36 gradiga poolen. Fanns en 40 gradig och en 48 gradig men de var lite för varma även för mig....

Rutchkanorna var roliga, Maja och Elin åkte och åkte... Jag provade även en och det var första och sista gången! Det var den gröna och det är två av dem så jag och Elin åkte samtidigt. Hon var lite rädd när vi stod där uppe men jag trodde inte det skulle vara så farligt. Halvvägs (tror jag) började jag få in vatten i näsan och ögon så det var bara att hålla för näsan och blunda och hoppas att det snart skulle vara slut på turen, sista delen flög jag och var så rädd. Jag kom såklart ner före Elin och trodde hon skulle vara ledsen men hon bara skrattade och ville åka igen....

Ebba badade i timmar, skvätte vatten och hade så mycket att titta på...

På vägen hem stannade vi i Langs beach och träffade några släktingar till Hamish som har ett sommarhus där... Sent hemma och vi vara alla trötta!


tre systrar i poolen


Maja & Elin åker... (denna åkte även jag, usch!!!)

...och här kommer pappa!



Kram Caroline

Inga kommentarer: